משהו דרמטי קרה לתעשיות של מדינת ישראל בכל תחום בשנת הקורונה: מכאלה המזוהות עם מדינה רחוקה ומסוכסכת – לסמל של איכות ודוגמה, שכולם רוצים לחקות. ‘תוצרת ישראל’ הפך למשהו נחשק, כחלק מהשלום שהגיע אלינו, ויש להדגיש שזו תוצרת ישראל.
פעם כאילו התביישו להגיד ישראל, והיום גאים; שינוי גדול.
גם התעשיות הבטחוניות התעצמו מאוד בשנה הזו, והתעשיה האווירית לישראל (IAI) דיווחה אתמול על שיא המכירות בכל תולדותיה: 4.2 מליארד דולר בשנת 2020, עם עוד הזמנות של 12.6 מליארד לשלוש השנים הקרובות. הרווח השנתי הוא 133 מליון דולר (לעומת 90 מליון ב- 2019).
צריך לשאוף שבשנת 2021 יעמדו המכירות של התעשיה האווירית על מעל 6 מליארד דולר, העולם כולו קונה ציוד בטחוני.
מבין ההישגים של החברה: שיגור לווין התצפית המתקדם אופק 16, פיתוחים וניסויים חדשים במערכת טיל החץ, טיל התקיפה לורה, שידרוגים במל”ט המפורסם איתן (הארון TP), מערכות תקיפה חדשות, מכ”ם ומודיעין, הסבת מטוסי נוסעים למטען, ועוד. התעשיה האווירית גם הקימה קו לייצור מכשירי הנשמה בזמן השיא של המגיפה, ובהתראה קצרה.
כיום ישראל ממוקמת במקום השמיני בעולם במכירות בטחוניות, אך פתיחת השווקים המזרח תיכוניים בפני התעשייה הזו צפויה להעלות אותה למקום החמישי-ששי, תלוי בהצלחת המכירות.
לפני כמה שנים, כאשר נשאתי נאום גדול בפני מאות הבכירים של כל התעשיה הזו, טענתי בפניהם שתוצרת ישראל כבר נחשקת, ולכן יש להעלות את המחירים שהם דורשים. על העוצמה הישראלית הזו, שנולדה בשל החרם המבורך של הערבים עלינו, במאמר החדש הזה שלנו, נתוני 2020: