הנשיא דונלד טראמפ היה הנכס היקר ביותר ל”תקשורת” בארה”ב, ובזכותו הרייטינג שלה עלה מאוד. הוא היה מרתק, ממגנט בכריזמה שלו, פופולארי או מרגיז בצורה עצומה, והקהל הפרוגרסיבי מצא ב”תקשורת” שנלחמה בו סוג של נחמה.
אלא ש”התקשורת” שנאה אותו יותר משאהבה את עצמה, וזו התקשורת המימסדית הישנה והאנטי ישראלית.
עכשיו, בעידן האפור של ביידן וצוותו המפוהק – למעלה מ-100 ימים אחרי ההשבעה – צניחה ברשתות, שחזרו להיות – סתם ערוצי תעמולה (המספרים הם של דו”ח נילסן, דו”ח המידרוג בארה”ב, ממוצע שבועי). המספרים הם כה עלובים, 1-1.5 מיליון צופים בשבוע, לעומת 330 מיליון אמריקאים, כך שאלה מספרים זניחים. אין טעם להתייחס עוד לערוצי החדשות האלה, או לנסות להשפיע עליהם, הם חדלו להיות רלבנטיים לאמריקאי הממוצע. אלה מתים מהלכים.
היחיד ששומר על מקומו הוא פוקס ניוז. לאחר שבגד בנשיא טראמפ, ולא נשכח לו את זה לעולם, הוא מתחיל להתיישר מחדש עם הצופים הפטריוטים.
אותה מגמה בכל ה”תקשורת” המודפסת, שהולכת ודועכת: עיתון השקרים “ניו יורק טיימס”, “וושינגטון פוסט” הפרוגרסיבי, “וול סטריט ג’ורנאל” ואחרים. עיתונים אלה ניסו את מזלם עם מנויים באינטרנט, אך גם זה דועך, כי רמת אמון הציבור ב”תקשורת” בארה”ב – שואפת לאפס. הנה שערי המנייה של ניו יורק טיימס, שנסחר בבורסה. ראו את העלייה ב- 2017 עם עליית הנשיא טראמפ, ואת מרחץ הדמים הנוכחי. הם נופלים – אנחנו שמחים:
אז איפה כל הייתר? באתרים כמו ג’יפלאנט, ביוטיוב, בטלגרם ובפודקסטים. כאן הם קובעים, לא עוד האח הגדול.
ואצלנו: זה אפילו חריף יותר. כל ה”עיתונים” המודפסים הם בתי קברות של כסף, כולם מפסידים, ולא ברור בשביל מה הם עדיין מודפסים. ב”משפט נתניהו” אנחנו גם רואים כמה הם מושחתים.
כל ערוצי הטלויזיה בישראל מפסידים, חוץ מערוץ 11, שאתם משלמים כמעט מיליארד שקלים כל שנה בעבור שידוריו הזניחים. בכסף המבוזבז הזה אפשר היה להזניק את הכלכלה, או להוריד את נטל המס. הרדיו – מדיום מת.
במלחמה האחרונה הטרולים באולפנים ניסו להרגיז אתכם עם “סימטריה” ועוד המצאות רק למען הרייטינג, ואני שמח שלא קניתם את זה. הטוב ביותר – לסלק את המכשיר המיושן שנקרא טלוויזיה, (כך עשיתי לפני שנים) ואז יקרה קסם: הם פשוט ייעלמו מעולמכם.