מאת ד”ר גיא בכור
ראשיתו של הצפלין (Zeppelin), כמו הרבה המצאות אחרות, היתה צבאית: הוא נועד להפצצות אוויר במהלך מלחמת העלם הראשונה. ספינת השמיים הנוקשה הזו, הממולאת בגז, הטילה אימה בעצם נוכחותה השמיימית. אחר כך היא התקבלה כאמצעי שגרתי לתעופת נוסעים: “הגרף צפלין” המהודר של גרמניה חצה את האטלנטי בשנת 1928 והקיף את העולם שנה אחר כך, תוך שהוא גומע מעל מליון קילומטרים ללא שום תקלה.
כאשר ה”הינדנבורג”, היצור המעופף הגדול ביותר שנבנה מעולם, נראה מעל שמי ניו ג’רזי ב- 6 במאי 1937, בטיסה מפרנקפורט, המונים התגודדו ברחובות לצפות בפלא השמיימי, והנחיתה שודרה בשידור חי ברדיו. האסון שבא אחר כך תואר בידי נוסע כ”סצנה מתמונה ימי ביניימית של הגהינום”. סופת רעמים עיכבה את הנחיתה, וההינדנבורג סב סביב שדה הנחיתה, בהמתנה לשיפור במזג האוויר. ואז, כאשר הצפלין שלשל את חבלי העגינה שלו מטה, נשמע פיצוץ עצום, שלווה בכדור אש ענקי, ואשר נראה לאורך קילומטרים. תוך חצי דקה היתה ספינת האוויר אפופה בעשן ומוטלת על הקרקע. 33 איש נהרגו, אך באופן פלאי 64 אחרים הצליחו להימלט מבין ההריסות הבוערות.
היטלר האמין שהספינה חובלה בידי האמריקנים, אך סביר יותר להניח שחשמל סטאטי הצית את הדלק המימני שלה. בבת אחת תעשיית הצפלין חוסלה, וחוקי התעופה השתנו.
1 ההכחשות והשקרים סביב פיצוץ מטוס הנוסעים הרוסי מעל שמי מדבר סיני, רק מאשרים את מה שכולם פוחדים שיקרה: כללי התעופה האזרחית משתנים עכשיו, ואולי לשנים ארוכות. כזכור ארגון “המדינה האסלאמית” נטל פעמיים את האחריות לפיצוץ, תוך שהוא פרסם גם סרטון המראה אותו מן הקרקע. כיוון שהרוסים והמצרים שלטו בזירה ובממצאים, הם השתדלו לטעון שמדובר באיזו תקלה, משום שהמשמעויות מבחינתם הן קשות, אך יותר ויותר מתברר שהיה זה פיצוץ מתוך המטוס.
וזה השינוי הגדול: מעכשיו טיסה אזרחית למדינה ערבית, ואפילו מוסלמית, הופכת למסוכנת, משום שדאעש פיצח את הגיון האבטחה המקובל. מי שהכניס מזוודת תופת, או תיק תופת לתוך המטוס, הוא כנראה אחד העובדים בשדה התעופה: סבלים, מעמיסי המזוודות, טכנאים, מעמיסי מזון, דלק, דיילים, או אפילו פועלי ניקיון, זה לא משנה. כלומר בלי קשר לבדיקות הקפדניות, תמיד יהיה מישהו שיש לו גישה ישירה למטוס אחר כך. ואם הוא שתול של ארגון ג’יהאדיסטי, מישהו התומך בארגון כזה, או סתם קיבל 50 לירות מצריות בקשיש, מה הבעיה להכניס משהו למטוס? מי יכול לפקח על כך, כאשר כל זה קורה מחוץ למערכת האבטחה המקובלת?
הארגונים הג’יהאדיסטים עושים שימוש עצום במכוניות תופת, אז למה לא במטעני תופת במטוסים אזרחיים? האפקט התקשורתי ולכן הפסיכולוגי, מבחינתם, הוא עצום. נגד חטיפות מטוסים אפשר היה להתגונן, אך איך שדה תעופה יתגונן כנגד העובדים שלו עצמו? וכי חסרים במצרים תומכי “האחים המוסלמים” (יש כמה עשרות מליונים כאלה) או דאעש? ולכן הוירוס הזה תוקף גם את שדה התעופה בקהיר, לא רק בשארם א-שייח.
מעכשיו, לנחות במדינה ערבית, כולל ירדן או סעודיה, מתחיל להיות הימור שחברות תעופה יתקשו לקחת. היה ואירוע כזה יחזור על עצמו, מדינות שלמות ייחתכו מן התעופה העולמית, פשוט כי קשה לשלוט על מה שקורה בסביבת המטוס. יש עימות עם מדינה מערבית? מפוצצים לה מטוס.
כבר נחתכו: מטוסים אזרחיים לא נוחתים עוד בדמשק, בבגדאד, בצנעא, עדן, טהראן, טריפולי ובנגאזי. בסכנה ממשית נמצאים שדות התעופה בקהיר, ביירות ורבת עמון. איך יידע המלך עבדאללה בירדן ששדה התעופה שלו מאובטח? פעם סמכו על הבדואים, אך כיום רבים מהם דווקא תומכים בדאעש.
כדי להנות מן המאמרים המיוחדים של האתר, כדאי להצטרף אל מועדון Gplanet Prime. המינוי הינו לחצי שנה או לשנה. במסגרת המינוי קוראים את כל המאמרים הסגורים שפורסמו עד היום (מאז שנת 2008), וממשיכים קדימה לתקופה הנוספת. חשבונית מס נשלחת לכל נרשם. ניתן לקרוא את תנאי הרישום ולהירשם – כ א ן.
2 המזרח התיכון מתמלא גם בטילים נגד מטוסים, ולכן לא רק שלא נוחתים, כבר לא חולפים מעל איזורים בעייתיים (ראו בהמשך). חברות תעופה בינלאומיות כבר לא טסות מעל סוריה, עיראק, איראן (חלקית), תימן, סומליה, לוב, ועוד מדינות באופק, בעיקר לבנון. היו אלה מדינות ערביות שסיפקו טילים נגד מטוסים למורדים בלוב (2011), ואחרים נבזזו ממחסניו של קדאפי, ואחר כך אלה התפזרו בכל רחבי המזרח התיכון. ברור גם שהג’יהאדיסטים בסוריה אמורים לקבל בימים אלה טילים נגד מטוסים, כדי להלחם במטוסי פוטין, ולכן האיום מתרחב. העולם כבר ראה את הפלת המטוס המלזי, כנראה בידי מורדים רוסים, והבין שיש כאן בעיה. נתיבי התעופה הופכים בני ערובה ליצרים פוליטיים. למלכודת.
נתיבי אוויר מוגדרים עכשיו מחדש, והמלחמה בתימן, למשל, יוצרת בעיה למטוסים שטסים מעל ים סוף, למשל שלנו, בדרכם אל המזרח. זו הסיבה שכתבתי במאמר קודם שעלינו לדרוש מסעודיה לאפשר למטוסים ישראליים לטוס מעל שמיה, אם היא רוצה להתקרב אלינו. הבעיה שגם סעודיה כבר אינה ממש בטוחה, ובעתיד גם מדינות המפרץ, שננטשו בידי ארה”ב.
מדינות הולכות ונשמטות מתחומי התעופה העולמית, כלומר הסחר, התיירות והקשר אל העולם. ימי הביניים מכסים שטחים הולכים וגדלים של העולם.
יש טילים נגד מטוסים, אך מסיבות פוליטיות ועייפות, אין מטוסים נגד טילים.
נמל התעופה הבינלאומי של טריפולי, מה שפעם היה “לוב”, הושמד בשנה שעברה בטילים של ג’יהאדיסטים. השדה הזה אינו פעיל עוד, ועוד מדינה ערבית התאיידה.
3 כרגיל, ישראל היא מעבדת העולם: לפני כמה שנים, כאשר החלו בישראל לדבר על הגנת מטוסי הנוסעים שלנו מפני טילים (בעקבות ירי שני טילי כתף בידי ג’יהאדיסטים, לעבר מטוס ארקיע במומבסה, קניה ב- 2002, הטילים החטיאו), זה נראה מוטרף לרבים בעולם המערבי השאנן והבטוח בעצמו. כיום מרבית מטוסי הנוסעים של ישראל, מכל החברות, כבר ממוגנים בציוד נגד טילי כתף, מה שהופך אותם ליחידים בעולם שכבר בטוחים. בקרוב, כל חברות התעופה יצטרכו להצטייד, משום שזו תהיה דרישה של הנוסעים, ולנו יפתח כאן שוק ענקי. מדובר במערכת ישראלית בשם “מגן רקיע”, תוצרת אל-אופ ואלביט, שכאמור כבר פעילה.
אך הבעיה היא נתב”ג עצמו. כמו בטריפולי, כמו בדמשק ובייתר הערים הסוריות, שדות תעופה הופכים למטרה, משום שהם נייחים עם מסלולים ארוכים, וחסימה שלהם יכולה לחסום מדינה שלמה. האפקט הפסיכולוגי הוא עצום. ראינו כבר לפני כשנה וחצי איך ניסה חמאס לשתק את נתב”ג באמצעות ירי רקטות, שנבלמו. אך ישראל נותקה לכמה ימים מן העולם.
כל שטח עצמאי שיינתן ל”פלסטינים”, ישתק את נתב”ג ואת המדינה כולה, משום שאף מטוס לא ינחת כאן עוד. לא תהיה שום בעיה לירות פצצת מרגמה חלודה פעם בחודש על מסלול של נתב”ג, ובזה לחסום את השדה כולו. כנגד זה אין פתרונות. במילים אחרות, כל הזיית שטח ערבי עצמאי בלב המדינה – אינה אפשרית עוד. הגבעות מעל נתב”ג יתפסו בידי חמאס או דאעש בתוך ימים, ואז יהיה מצב השטח כמו צפון סיני, כלומר עם יכולת שיגור טילים ורקטות נגד מטוסים. המהלך הזה ישתק גם את התעופה הירדנית, שרובה חוצה את ישראל, בדרכה מערבה. הירדנים מעדיפים לעבור מעל ישראל, ולא מעל לבנון או סיני, והם יודעים למה.
למה זה לא קורה היום מיו”ש? משום שצה”ל והישובים הישראליים שם לא מאפשרים זאת, בעצם קיומם. זה “השלום”.
4 מדבר סיני יצא מכלל שליטה של הצבא המצרי, שלא מפסיק לשקר גם באשר למטוס הרוסי וגם באשר ל”הצלחותיו” בסיני ובמדבר המערבי. ככל שהמצב גרוע יותר, כך משקרים יותר. בכלל, אין להאמין למילה אחת שמפרסמים: הצבא העיראקי, הצבא של בשאר, הצבא האיראני והצבא של מצרים. כולם צוללים. שטח מדבר סיני פי שלושה, בערך, משטח ישראל, והיכולת של הצבא אינה גדולה, במיוחד שהבדואים משתפים פעולה עם הטרור האסלאמי, בשנאתם למצרים. אין יום בלי תקריות, אין יום בלי הרוגים ומארבים. מצרים ויתרה בעצם על סיני, ומטרתה עכשיו שהמגיפה לא תחצה את תעלת סואץ, אך היא חוצה. הקשר בין סוריה לבין סיני מתהדק, והמודיעין האמריקני חשף מיילים שנשלחו זמן קצר לפני הפיצוץ במטוס הרוסי, בין ארגונים דאעש בסוריה לתאומו בסיני.
המצב הזה אמור להדאיג מאוד את הגנראל סיסי, שמידת הצלחתו בניהול ענייני הספינה המצרית בת ה- 90 מליון איש נראית גרועה מתמיד. במידה רבה חלק משמעותי ממדבר סיני כבר הפך למדינת דאעש בתוך מה שהיה פעם מצרים.
ומה המשמעות של הכוח הרב לאומי שנמצא שם, מאז הסכמי “השלום” עם ישראל? הם רק רוצים לברוח. גם הם הרי צריכים לטוס, וזה מפחיד גם אותם. המטוס כבר אינו בטוח. הקרקע מסוכנת, וגם האוויר. משומרי היציבות הפכו לקורבנות אי-היציבות.
5 זה אומר שמדינות ערב צועדות עכשיו לבידוד עוד יותר גדול מבעבר, משום שתעשיית התיירות שלהן קורסת בשל איומי הטרור. תוניסיה כבר יצאה מתחום התיירות העולמית בעקבות שני פיגועי טרור של דאעש, ועכשיו גם מצרים. עשרות אלפי תיירים מבוהלים נוטשים עכשיו את סיני ואת מצרים, וספק אם יחזרו. גם בירדן התיירות צנחה (ובטורקיה). אז ממה יתפרנסו מדינות ערב אלה, שאין להן בעצם מקורות הכנסה אחרים?
הארגונים הג’יהאדיסטים סימנו מראש את התיירות כיעד ראשון במעלה, משום שהדבר ממוטט את הכלכלה הלאומית, ואכן, כך הם עושים, ובאכזריות רבה. כבר לא יורים סתם בתיירים, כמו פעם, אלא מורידים מטוס שלם.
זו מדרגה נוספת בדרך למטה. ואולי מדרגה נוספת למעלה, בדרך אל השמים?
שורה של אפליקציות ואתרים מדווחת 24 שעות איזה מטוסי נוסעים נמצאים באוויר, מהיכן ולאן. הכל מדוייק (וכשתציבו את הסמן על מטוס, תראו את שם הטיסה), ובאתר הזה, למשל (זהירות, אפשר להתמכר לאתרים האלה), תוכלו לראות איך סיני נעקף כבר, והמטוסים משארם א-שייח’ מבצעים מעקף, וטסים מעל מפרץ סואץ וקהיר. את עיראק, שהיא כמעט נטושה ממטוסי נוסעים, וכך גם לבנון. את המטוסים הירדנים, הטסים מערבה מעל ישראל, ולכן תלותיים בנו; את תימן הריקה ממטוסים; את מצרים, שיש בה, בעצם, רק נתיב טיסה אחד עיקרי – ממנצורה-טנטא- קהיר; את לוב הריקה; ואת נפח הטיסות העצום באירופה, למשל, לעומת העולם הערבי המתייבש. מעלינו יש לא מעט תנועה. וכמו שאתם מביטים בכך, גם גורמים עוינים מביטים.
אז מה הבעיה לארגוני טרור לבצע סינכרון, חלילה, בין האתרים האלה לבין מערכות נשק? מטוסים אינן מטרות ניידות עוד, הן כבר נייחות, והחוקים משתנים. הצפלין נפל.
להקת הרוק “לד זפלין” נולדה כ- Lead Zeppelin, כלומר “צפלין מעופרת”, אך כאשר הבינו את המשמעות השלילית של השם שבחרו, צפלין הצולל כמו עופרת, הורידו a מן השם, כך שנשאר: Led Zeppelin. בשיר הידוע ביותר שלהם, “מדרגות לשמיים”, האם הכיוון הוא מלמטה למעלה, או מלמעלה למטה? האם הפיצוץ היה מטיל מלמטה, או מפצצה למעלה? האם הפיצוץ היה מבחוץ או מבפנים? האם הסכנה היא למטוסים, או שהמטוסים הם כבר סכנה לאנושות למטה?
אם יש המולה בגדר החיה שלך,
אל תיבהל עכשיו.
זה רק ניקיון אביב, לקראת מלכת חודש מאי.
כן, יש שני נתיבים שבהם תוכל לצעוד,
אך בטווח הרחוק,
יש עדיין זמן לשנות את הדרך שבה אתה צועד.
וזה גורם לי לתהות..כן, זה גורם לי לתהות.
6 הפיצוץ במטוס הנוסעים הרוסי היה מסר אישי מדאעש לולדימיר פוטין, והוא הבין את המסר, אם כי הוא לא מקבל אותו. אם פוטין אינו תוקף ממש את דאעש בסוריה, אז למה הפגיעה במטוס שלו? בחסות ההפצצות הרוסיות עוברת סוריה טיהור דמוגרפי: מגרשים שם את הסונים (והנוצרים) לאירופה, ומכניסים שיעים. דאעש יודע שבשלב כלשהו הוא יצטרך להלחם באותם שיעים ובעלי בריתם. כעיקרון, הוא לא רוצה לראות את הרוסים מתערבים בזירה, אותה הוא תופס כשלו, ולכן בהודעת נטילת האחריות מאתמול הוא כינה את 220 הנוסעים שנהרגו כ”צלבנים”. אין לאירופים מה לעשות מבחינתו במזרח התיכון, ואכן, הוא פועל לסלק אותם, ממדינה אחר מדינה.
זוכרים איך בעולם כולו התפעלו לפני כחודש-חודשיים מפוטין, המפציץ בסוריה? אך קוראי ג’יפלאנט פריים יודעים שבכל המאמרים צפינו את ההסתבכות, ואת הפגיעה בבטן הרכה שלו: האזרחים הרוסים, וההסתבכות רק נמשכת, זה לא נגמר.
7 פיצוץ כזה של מטוסי נוסעים יכול להתרחש גם בשדות תעופה מערביים, ולכן ממפים עכשיו מחדש את השדות מי בטוח ומי פחות, ורצוי שהציבור יידע זאת. בדרך כלל העובדים בסבלות, במשלוחים או בהובלה הם מהגרים, ורואים זאת יפה בשדות התעופה של לונדון, למשל. אז למה שזה לא יקרה גם בלונדון, שהיא כיום בירת “האחים המוסלמים” לאחר שהם נרדפים במצרים? שוב, השיטה היא להחדיר תיק או מזוודה לאחר הבידוק, ואז מה עושים? מה יעשו הנוסעים האומללים? זה אומר שנפח התעופה העולמית עלול לרדת, אם התרחישים האלה יימשכו. כרגע כולם מדחיקים.
הפוליטיקלי קורקט שוב מתרסק על מדרגות המציאות: הרי גם בישראל היו טענות כנגד בידוק ייתר של ערביי ישראל, פלסטינים או נוסעים מוסלמים, אז מה ייעשו מדינות אירופה המתמלאות ב”אירופים חדשים”? מזלנו שמערכת התעופה שלנו היא אמינה, בטוחה ומאובטחת. אנחנו לא נתנו לפוליטקלי קורקט להרוס גם אותנו.
אם במערב יצייתו לפוליטקלי קורקט – יסכנו את חיי הנוסעים, על חשבון ההזיות בהן חיו עד היום; לא יצייתו לו – יסכנו את ההזיות, על חשבון הנוסעים. בין שני אלה – יעדיפו את האפשרות השנייה, וזה גורם לי לתהות…כן, גורם לי לתהות.
8 האכזריות: ההשתבחות העצמית של דאעש על הפלת המטוס הרוסי על כמאתים נוסעיו מדהימה: אין עוד כללים, הכל מותר במלחמה הזו, המאה השביעית נלחמת במאה ה- 21, ויכולה לה, משום שידיה של המודרניות כבולות. זה אומר שלא יהיו רחמים בעתיד, והארגונים האלה לא יהססו לפגוע באוכלוסיות שלמות, למען מטרותיהם הג’יהאדיסטיות. לדאעש לא היתה בעיה להשתמש בנשק כימי בצפון סוריה, ולא תהיה לו בעיה לפגוע בקהילות שלמות. המערכת המשפטית בעולם כלל אינה ערוכה להתנהל מול מפלצתיות כזו, ואיש לא הכין את “הפרוגרסיבים”,”המתקדמים”, “הליברלס” ודומיהם לחשכת ימי הביניים. אומללים אלה עדיין מדברים על “שלום”.
כל חמלה נתפסת בידי הארגונים האסלאמיים האלה כחולשה; וכל חולשה רק מדרבנת את המתקפה הבאה. העולם אינו מגיב לפיצוץ בסיני? זו הזמנה לדברים קשים עוד יותר.
האו”ם לחלוטין כבר לא רלבנטי, וכך מוסדות “זכויות האדם”, ממשלות, “התקשורת”, או ארגונים צבאיים מיושנים כמו נאט”ו. העולם לא הפנים שהוא כלל לא ערוך לברבריות החדשה, והמגוחכים ביותר הם הדינוזאורים, שעדיין מדברים על ישראל. אך כפי שאתם רואים, אלה הולכים ומתמעטים.
אז מי הצפלין הקורס כאן? המטוס הרוסי? מערכת התעופה העולמית? המערב? מרכזיותה הנטענת של ישראל? “הליברלס”? ואולי כולם? התמונות המדהימות של אסון היסטורי (שימו לב לסמל שעל זנב הצפלין).
9 היפוך הישגי האנושות: מה שפעל למען האנושות – “זכויות האדם” והשוויון; קליטת פליטים ונרדפים; רישות העולם בקווי תעופה; הקידמה והאינטרנט – כל אלה מנוצלים לרעה בידי הג’יהאד – כנגד האנושות. התמימים במערב אינם מבינים עדיין שכל מה שהם מהללים פועל כבר לרעתם, ועלול להביא לחורבנם. המאמינים בזכויות האדם הם כיום דווקא אלה שמבינים את סכנת זכויות האדם. “המתקדמים החדשים” הם אלה המבינים שה”פרוגרסיבים” נשארו מאחור. מסלולי תעופה שהולכים ומצטמצמים, כמוהם כקידמה, שהולכת ומתכווצת.
10 האמת העצובה היא שאף אחד לא נלחם ב”מדינה האסלאמית” ובג’יהאדיזם העולמי. הנשיא אובמה נמצא כבר על טייס אוטומאטי, לקראת סיום כהונתו בעוד כשנה, מנהיגי המערב שרויים בחרדה משתקת, בעקבות הצפת מדינותיהם בפולשים מוסלמים (השנה יגיעו ל”איחוד האירופי” כשלושה מליון. בשנה הבאה המספר עשוי להיות כפול), ופוטין, שעושה משהו, כבר סופג בבטן הרכה שלו.
למזלנו, מדובר בתופעה ציביליזציונית עולמית, שמרחפת מעלינו בנתיבי הסכנה, בין המזרח למערב, ובמערב עצמו. אפילו אובמה הבין סוף סוף השבוע כמה שולי “הסכסוך” שלנו, שהומצא מסיבות שכבר לא קיימות עוד. אנחנו מרוויחים הבנה, ואנחנו נתפסים יותר ויותר כנכס מערבי, בים של איומים. מהפך באירופה בנוגע לישראל כבר יותר ויותר הגיוני.
עלינו לדאוג לביטחון שלנו, לנצל את התעשיות הביטחוניות שלנו בנושא מיגון התעופה להתעצמות כלכלית, לפתח את תעשיות הגז והאנרגיה במהירות, להסתייע במשטרים סביבנו, שרואים בנו סוג של עוגן יחידי, ולצפות מרחוק ככל האפשר, כיצד העולם עולה עוד ועוד מדרגות של הסלמה לעבר השמיים.
והעולם, מה באמת יהיה איתך? יש עדיין זמן לשנות את הדרך שבה אתה צועד, אך הזמן לכך מצטמצם.
◄כדי להנות מן המאמרים המיוחדים של האתר, כדאי להצטרף אל מועדון Gplanet Prime. המינוי הינו לחצי שנה או לשנה. במסגרת המינוי קוראים את כל המאמרים הסגורים שפורסמו עד היום, וממשיכים קדימה לתקופה נוספת. ניתן לקרוא את תנאי הרישום ולהירשם – כ א ן.
◄אני מבקש באופן אישי, מכל מי שכבר חבר במועדון Gplanet Prime, והמנוי שלו הסתיים, לחדש אותו. כדי לחדש את המינוי יש להכנס לקטגוריית “לחידוש מנוי קיים לחץ כאן”, או – כ א ן.
◄אם ברצונכם לשלוח את המאמר הזה לחברים, עושים זאת באמצעות הכפתור “המלץ לחבר”, בדף הזה, למטה.
◄למבקשים לקבל התראות על כל מאמר חדש שעולה ישירות אל המייל האישי, עושים זאת – כ א ן