לאחר החשמול של הקו לירושלים, החשמול הגיע גם לאשקלון, ולראשונה נכנסה היום רכבת חשמלית לתחנת אשקלון, בדרכה מאשדוד. כאן מדובר כבר ברכבות סימנס החשמליות, שהגיעו לישראל (הן ללא קטר), והן נכנסו כבר לשירות, ועוד ייכנסו. כל קווי הרכבת בישראל יעברו חשמול, ואנחנו עדיין מחכים לקו הרכבת לאילת.
הנסיעה החשמלית הראשונה היום, יוצאת מאשדוד, בדרך לאשקלון:
לפעמים אני שואל אנשים: כמה תושבים יש בעיר אשדוד? והם אף פעם לא יודעים, כי הם חיים בעבר. 80,000, הם שואלים בהיסוס? ובכן, בעיר אשדוד חיים כיום מעל 225,000 תושבים מאושרים, והעיר מתוכננת להגיע לחצי מליון בשנים הקרובות.
האימפריה הישראלית מתקרבת ל- 10 מליון תושבים (כיום כ- 9.5 מליון), והערים המוליכות הן:
ירושלים, כמעט מיליון תושבים;
תל אביב, כמעט חצי מליון תושבים;
חיפה כמעט 300 אלף תושבים;
ראשון לציון עם רבע מליון תושבים;
פתח תקווה עם רבע מליון תושבים;
אשדוד, כאמור 226,000;
נתניה 221,000 תושבים;
ובאר שבע 210,000 תושבים, מתוכננת להגיע למליון, עם שדה תעופה בינלאומי חדש.
הזינוק הגדול במספר התושבים ארע בשל שני תהליכים ש”דמוגרפים” לא חזו: גלי העלייה, שממשיכים להתעצם (כולם רוצים לחיות בגן עדן, והם צודקים), והילודה היהודית המזנקת. דרושות ערים חדשות בבקעת הירדן; על מסילת הרכבת העתידית בדרך לאילת; בערבה; וכמובן הפיכת רמת טראמפ לעיר בגולן, והגעת הרכבת לקצרין ולשם.