מֵת אֱלוּל:
שנים אחר כך המאמר התממש בצורה מוזרה: אותם עיתונאים בכירים או זוטרים ב”תקשורת” אכן נכנסו אל העולם הפוליטי. כיוון שכלי התקשורת מתו בזה אחר זה או הפכו ללא רלבנטים עוד, ואותם עיתונאים מצאו את עצמם בחוץ, הם ניתלו בפרסום שלהם לרגע, כדי להיכנס אל מפלגות קיימות, או להקים מפלגה משל עצמם.
אלא שגם זה נגמר עכשיו. אותם אוליגרכי תקשורת איבדו את כוחם, ערוצי הטלוויזיה בישראל הפכו לשוליים וכמעט חסרי חשיבות (כ- 300,000 צופים בשיא, מתוך 9.5 מיליון תושבים); ה”עיתונים” התאיידו; והרדיו הוא שריד מוזיאונלי, מת אב.
אלא שגם המפלגות שהקימו או הצטרפו אליהן אותם פליטים מן התקשורת – התאיידו גם הן, וזה חדש. לא היתה לעיתונאים הכשרה לכך, וגם לא הכשרון, ומת אלול.
הכרתי ואני עדיין מכיר רבים מהם, ועם חלקם ביליתי אפילו שנים, אלא שאלול גם הוא מת. בתמונה למעלה: החברים הטובים מפנים את מר קרפד מהצרות אליהן הוא תמיד הכניס את עצמו. מר קרפד, מגיבורי הילדות ב”הרוח בערבי הנחל”, של קנת גראהם (1908). תמיד הזדהיתי עם ההתלהבות הנסחפת שלו, אבל גם הזהרתי את עצמי שלא לסיים כמותו, פומפוזי ומעורר רחמים.