מתי ייעלם ה”עיתון” הגרמני בשפה העברית מחיינו? מדובר בעיתון אנטישמי (על פי הגדרות בינלאומיות הולכות ומתרבות, לפיהן אנטי ישראלי הוא אנטישמי), שמצבו הולך ומורע.
ה”עיתון” הזה חי מפרסומות, ונפח הפרסום בעיתונות הכתובה ממשיך וקורס: שווה היום רק 11% מסך עוגת הפרסום, 484 מליון ש”ח לכל העיתונות הכתובה ביחד בשנת 2019, לעומת 548 מליון ב- 2018. בשנה הבאה האחוז יהיה כבר חד ספרתי.
לשם השוואה, באינטרנט מושקע סכום פרסום שיא של 1.68 מליארד ש”ח (יותר מהטלוויזיה), והוא רק הולך ועולה. כלומר, תוך כמה שנים, לא תהיה כדאיות כלכלית לעיתונות כתובה, ואז הם יישארו רק אתר.
אני מכיר אנשים, שמתרחקים מכל מוצר, המפורסם בעיתונות הכתובה, והם בכוונה לא קונים אותו, שיידעו המפרסמים שם.
ומה נשאר לעיתונאים האומללים, דלי ההכנסה, ההולכים ונעלמים? לחלק לעצמם “פרסים” חסרי ערך – בקישורנו הקלאסי כבר.