פרוייקט הרכבות בתל אביב ובירושלים הוא כיום הגדול במזרח התיכון כולו. ישראל שבה להוביל את המרחב הענק (הקורס) שלנו, לאחר עשרות שנים של הובלת מדינות הנפט. זה נגמר, וישראל שוב בראש. תל אביב היא כיום העיר המוליכה במזרח התיכון כולו. בשבוע הבא נראה במאמר מיוחד, מה קורה במדינות המפרץ. קטסטרופה.
הקו האדום בתל אביב: רחוב יהודה הלוי נסגר לתנועה לפני חמש שנים. הוא נחפר לעומק, ונבנתה בעומקו תחנת רכבת ענקית, של קו המטרו שיעבור מתחת לעיר. התחנה הסתיימה, כוסתה, והרחוב נפתח השבוע לתנועה למעלה, מחדש. יש התקדמות רבה בקו האדום, הקו הראשון. הנה רחוב יהודה הלוי (נותר רק לשפץ את המבנים מסביב):
כך נראית תחנת אלנבי, הנמצאת מתחת לרחוב יהודה הלוי, צילומים מלפני כחצי שנה. כיום במצב מתקדם בהרבה, מתקרבים לפתיחה:
בקרוב ייראה תא השטח הזה אחרת, עם מאות עצים, שיישתלו שם, והם ממתינים עכשיו במשתלה:
(צילומים: נת”ע)
על מהפיכת התחבורה העצומה, שחווה ממש עכשיו ישראל, ואשר תהפוך אותה בעוד כמה שנים למובילה בעולם, פרסמנו את המאמר הזה. בשלב מתקדם יותר, ייפתחו גם הגבולות לתנועת רכבות מזרחה ודרומה, כמו לפני קום המדינה. לא להתייחס אל זורעי ה”חששות”, הדיסאינפורמציה והכזב. ישראל נמצאת בזינוק כמוהו לא ידעה מעולם, והעם היהודי נמצא בפיסגה, כמותה לא ידע בכל ארבעת אלפי השנים האחרונות. שיחק מזלנו, ואנחנו חיים דווקא בתקופת הגיאות ההיסטורית הזו.
בדיוק ברחוב יהודה הלוי בתל אביב עברה כבר פעם הרכבת, וזו סגירת מעגל (כולל סרטונים היסטוריים):