זוכרים את השנים הארוכות ש”התקשורת” רק טינפה על עבודות הקו המהיר לירושלים? שהמינהרות מתמלאות מים, שאין התאמה במינהרות, וכיצד הפקידות בארץ עיכבה את הפרוייקט האסטרטגי הזה? לשם כך יצאתי למקום מספר פעמים לאורך עשור, כדי לזרז בלחץ ציבורי שלנו את ההליכים הבירוקרטיים, למשל כאן (2018):
זו כבר היסטוריה, וכעת יש להמשיך את הקו עד לתחנה הבאה שאושרה, תחנת ממילא. הממשלה הנוכחית לא צפויה לקדם את המשך הקו שתוכנן הלאה, עד לאיזור הכותל המערבי והרובע היהודי, ולכן נמתין לממשלה אחרת לצורך כך. הקו בסופו של דבר צריך להמשיך עד שיתחבר בעתיד (עדיין לא מתוכנן, אבל אנחנו מתחילים ללחוץ) לקו הרכבת המזרחי באמת, שיתחיל במטולה, ויירד עד לאילת, לאורך כביש 90. אין גם לוותר על הרכבל לכותל, שהוא צורך תחבורתי ותיירותי בו זמנית. בתי משפט מעכבים את הפרוייקט האסטרטגי החשוב הזה.
בינתיים, נסיעה נעימה בקו המודרני והנוצץ מתל אביב לירושלים, מהשבוע. אנחנו מנצחים:
Casus Belli: ההתקפה המשולבת החמורה (כטב"מים + טילים בליסטיים) על האמירויות, הרוגים. מה המשמעויות?
הפצצה כבדה מטעם איראן על עיר בירה ערבית, הרוגים ופצועים, ועוד על היעדים האסטרטגיים ביותר: שדה התעופה, הנמל ושדות הנפט. האם המפרץ הפרסי לקראת התלקחות? מחירי הנפט, והאם איראן יכולה לגרום לחות'ים להפציץ גם את ישראל? מה השפעת ההפצצות על השלום עם ישראל? מיוחד לחברי מועדון ג'יפלאנט פריים: