העיר טהראן עקפה את ערי ישראל מזמן, עם מערכת רכבות קלות ומטרו מתקדמת, הכל בכספי הנפט, ובעבודה אירופית. הקו הראשון מתוך ארבעה, המכונה הקו האדום, החל לפעול בשנת 2009, אך חלק מהתחנות שלו, כמו תחנת תג’ריש (להלן) נפתחו מאוחר יותר, בשל בעיות טכניות רבות של עומק ומים. התחנה החלה לעבוד בשנת 2012, והיא הפותחת את הקו מצפון לדרום. מתחנת תג’ריש ועד לתחנת שוש (כן, כן) הרכבת היא מטרו תת קרקעי, ואחר כך היא עולה על פני האדמה.
עלינו להזדרז עם הרכבות הקלות בתל אביב ובירושלים, ולא ברור לי מה עשו שרי תחבורה אצלנו במשך עשרות שנים.
תחנת תג’ריש עמוקה מאוד, והעומק מזכיר את תחנת הרכבת בכניסה לירושלים. מהתחנה עולים לעבר הבזאר של שכונת תג’ריש, כפי שתראו להלן. סיור נעים (הסרטון מלפני מגיפת הקורונה, שהיכתה באיראן באופן קשה מאוד), יום אחד גם נבקר שם, לא לחינם למדתי פרסית: